Tuesday, May 13, 2008

Rumput pun dah naik...

Salam kepada semua pembaca....

Dah dekat seminggu aku tak jenguk serai.... Sebab aku keja siang...
Rumput pun dah naik.... Heran gak aku,.. rumputnya naik lagi cepat dari serai....
Serai-serai yang aku tanam 3 minggu lepas cinonet-cinonet semuanya....
Hampir tak nampak gak.... kalo compare ngan rumput tu la...
Itulah masalahnya kalo buat part time.... kena lak share partner pun keja siang...
Maka terabai la sekejap seraiku itu....
So... Tadi pagi aku membaja n siram pokok serai aku tu.... plus tanam lagi sikit2 kat mana-mana ruang yang boleh aku tanam.... Secara keseluruhannya... fasa 1 ni ada 200 rumpun serai... Kalau semuanya menjadi la....
Esok aku dah mula start untuk projek serai fasa 2 Lak...
Esok aku bersihkan sikit kawasan tu and... Tanam benih... Kalau sempat la...
Insya Allah...
p/s berita baik untuk diri aku sendiri.. aku dah jumpa tapak projek serai fasa 3.... hehehehe...
Benih serai yang baru berusia 3 minggu

Nilah pemandangan kat projek fasa 1 aku yang tak berapa semenggah ni...

No comments: