Sunday, May 4, 2008

Projek Penanaman Serai Fasa 1

Alhamdulillah....
Sempat jugak aku siapkan tanam serai semalam...
Seriau jugak... bila dok tengah syok mencangkul, terpacul lak sekor ular..
Selambe je lalu kat kaki aku.... Fuh! Sesak jugak la dada tahan nafas...
Tapi takpe... Yang penting projek fasa 1 aku dah siap...
Buat kat tanah terbiar je...

Aku risau gak nak tanam kat tempat ni mula-mula...
Tapi bila dah diyakinkan tanah tu xde orang yang punya barulah aku start tanam....
Tapi besar jugak tu... Hasil kerja aku dan share partner selama 3 hari....
Berjaya la kitorang tanam 170 rumpun.... 5 benih satu rumpun aku tanam...
Kalau betul lah ikut target dan calculation aku...
Bolehla dapat 1 tan serai.. Kalau Diizinkan Nya....

Actually, projek fasa 1 ni xde lam perancangan aku...
Aku tengok tanah tu kosong... aku saje la buat... nanti aku uploadkan gambarnya..
Sebenarnya aku nak tanam yang betul2 nyer kat kebun kelapa sawit member aku...
Jadi nantikanlah... Projek penanaman serai Fasa 2 aku....

No comments: